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translate some x264 tooltips...
authorunknown <hirom@.(none)>
Thu, 24 Dec 2009 11:08:50 +0000 (20:08 +0900)
committerunknown <hirom@.(none)>
Thu, 24 Dec 2009 11:08:50 +0000 (20:08 +0900)
win/C#/Controls/x264Panel.resx

index 160e62c..f305ca1 100644 (file)
@@ -193,24 +193,19 @@ Level 6, turns on a feature called rate distortion optimization, including psych
 8 refines those decisions for I and P frames, and 9 adds on refinement for B-frames as well.</value>\r
   </data>\r
   <data name="drop_MotionEstimationRange.ToolTip" xml:space="preserve">\r
-    <value>This range is the radius, in pixels, x264 should use for motion estimation searches. \r
-It only has an effect when you use Uneven Multi-Hexagonal, Exhaustive, or Transformed Exhaustive searching. \r
-24, 32, and 64 are good values, with each being progressively smaller for progressively less improvement to picture quality.</value>\r
+    <value>動き推定の対象範囲をピクセル単位で指定します。\r
+動き推定方式として「Uneven Multi-Hexagon」および「Exhaustive」、「Transformed Exhaustive」を指定している場合のみ有効です。\r
+24、32、64が適切な値です。値を小さくするほど、画質の向上は小さくなります。</value>\r
   </data>\r
   <data name="drop_MotionEstimationMethod.ToolTip" xml:space="preserve">\r
-    <value>Controls the motion estimation method. \r
-Motion estimation is how the encoder decides how each block of pixels in a frame has moved, compared to most similar blocks in the other frames it references. \r
-There are many ways of finding the most similar blocks, with varying speeds and accuracy.\r
-\r
-At the most basic setting, dia, x264 will only consider a diamond-shaped region around each pixel.\r
-\r
-The default setting, hex, is similar to dia but uses a hexagon shape.\r
-\r
-Uneven multi-hexagon, umh, searches a number of different patterns across a wider area and thus is slower than hex and dia but further increases compression efficiency and quality.\r
-\r
-esa, an exhaustive search of a square around each pixel (whose size is controlled by the me-range parameter), is much slower and offers only minimal quality gains.\r
-\r
-tesa, transformed exhaustive search, which performs just as thorough a search, is slower still but offers further slight improvements to quality.</value>\r
+    <value>動き推定方式を指定します。\r
+動き推定とは、フレーム内のピクセルブロックがどのように動いたのかを決定するもので、参照フレームの中でもっとも「似ている」ブロックとの比較で決定されます。\r
+似ているブロックを見つける方法は精度や速度が異なる複数から選択できます。\r
+もっとも単純な設定は「Diamond」(ひし形)です。この設定では、それぞれのピクセルに隣接するピクセルのみを考慮します。\r
+デフォルトの設定である「Hexagon」(六角形)は「Diamond」に似ていますが、隣接ピクセルだけでなく周辺ピクセルも考慮します。\r
+「Uneven Multi-Hexagon」(umh)では、「Diamond」や「Hexagon」よりも広い範囲を対象に似ているブロックを検索します。より処理時間はかかるようになりますが、圧縮効率や品質は向上します。\r
+「Exhaustive」(esa)では、それぞれのピクセルの周囲一定範囲を網羅的に探索して似ているブロックを検索します。「Uneven Multi-Hexagon」よりもさらに低速で、品質向上は限定的です。\r
+「Transformed Exhausitive」はより徹底的に探索を行うオプションです。もっとも低速で、品質向上はわずかです。</value>\r
   </data>\r
   <data name="drop_directPrediction.ToolTip" xml:space="preserve">\r
     <value>Bフレーム内のブロックに対してどのように動き予測を行うかを指定します。\r
@@ -220,4 +215,4 @@ tesa, transformed exhaustive search, which performs just as thorough a search, i
 「None」は選択しないことをおすすめします。予測を行わないため高速と思われがちですが、逆に低速になり、映像品質も悪化する可能性があります。\r
 なお、「Spatial」と「Temporal」では、通常は「Spatioal」のほうが高品質です。</value>\r
   </data>\r
-</root>
\ No newline at end of file
+</root>\r